Transmedia 2.0: How to Create an Entertainment Brand Using a Transmedial Approach to StorytellingNuno Bernardo
- ビジネス
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- 国際|応用(レベル4)
- ストーリーテリング
プロデューサーは、限られた予算内で、エンタテイメントのブランド構築を目指すことで、1つのコンテンツからマーチャンダイジングやテーマパークへの展開などへとビジネスを拡大させることができる。本書では、トランスメディアによって複数のプラットフォームを用いてグローバルなビジネスを実現する方法を解説している。
目次
Chapter I The Transmedial Approach to entertainment Branding
My Take on Building Transmedia Brands
The Rise of the Nanostudio
The New Producer’s Role
Chapter II Financing Transmedia
Business vs. Funding Models
First Stage Funding: Development and Incubation
Second Stage Funding: Going Mainstream
Chapter III Building Your Stormworld
Characters are Key
Collider: From Concept to Cross-Media Franchise
Creating an experience vs. Telling a Story
Chapter IV Planning Your Release
Pick the Right Platforms
Pinpointing Your Project’s “Mona Lisa”
The Storycaster
Chapter V Marketing
Build Partnerships, Beat the Noise
Engaging Existing Communities
Build Your Own Communities
Chapter VI Monetizing Digital Content
Creating the Tight Context
Transforming Project to Product
Expanding Your Property
Scaling Up
Chapter VII The Future of Transmedia
More Than a Buzzword
Experience Design
Making the Move from Platform to IP Funding
Global Distribution