Team Leadership in the Game IndustrySeth Spaulding
- ビジネス
- チームマネジメント
- 国際(レベル3)
- リーダーシップ
本書は、ゲーム産業におけるチームリーダーシップに特化した書籍である。いかにチームリーダーを選ぶか、難しい局面でリーダーはどのように対応するべきか、など実践的なケーススタディを通してリーダーシップの役割と責任について解説している。
コメント
本書は、ゲーム開発会社の規模による組織構成を紹介し、リーダーに求められる様々なソフトスキルを解説している。予算やスケジュールと内容のバランスの取り方など、ゲームビジネスにおける重要な内容がインタビューによる現場の声を含めて解説されているので、クリエイティブ産業のリーダーやマネージャーに有用な一冊である。
目次
Chapter 1 How we Got Here
Chapter 2 The anatomy of a Game-Development Company
Chapter 3 How Leaders Are Chosen, Are Supported, Perform, and Why
Chapter 4 A Litmus Test for Leads
Chapter 5 Leadership Types and Traits: Assessment and Development Strategies
Chapter 6 The Project Team Leader: Roles and Responsibilities
Chapter 7 The Department Leader: Roles and Responsibilities
Chapter 8 Difficult Employees, Underperforms, and Bad Leads
Chapter 9 The Effects of Great Team Leadership